Wij vinden het leuk als je hieronder schrijft hoe je het bezoek (aan tuin of website) hebt beleefd.
12 berichten.
Adrie
schreef op 6 juni 2026
We hebben weer meer dan 100 bijzondere soorten dahliaplanten . Sommige hebben al de eerste bloemen. Kijk op website Ons Joppe voor
openingstijden. Of maak even afspraak.
Zondag gesloten. Tot ziens
Olga van Ekelenburg
uit Deurningen schreef op 13 augustus 2025
Vandaag ben ik naar Ons Joppe geweest om dahlia's te kopen. Het oprit staat vol met prachtige en bijzondere dahlia's met stevige stengels. Adrie vertelde dat hij lavameel door te potgrond mengt en dat is te zien. Ik ben niet met lege handen naar huis gegaan….. Daarnaast nog wat leuke planten uitgezocht en heerlijk door de prachtige tuin gewandeld. De tuin is uitgekiend vormgegeven met verschillende hagen en meerdere plekken voor zitjes. De smaakvolle plantencombinaties maken het plaatje af. Een tuin om vaker te bezoeken.
Marion Tieman
uit Lelystad schreef op 1 augustus 2025
Gisteren bezocht ik deze tuin via de Open Tuinengids van de Nederlandse Tuinenstichting. Dat ik nog nooit van deze tuin had gehoord of een rapportage gezien in een tuinblad onvoorstelbaar, want wat was het mooi ! Bij binnenkomst eerst al de prachtige, kleurrijke Dahliaโs, zoveel soorten in grote potten en niet duur. Ook veel soorten Salviaโs te koop. In de tuin schitterende borders op kleur met verfijnde combinaties met ook veel voor mij nog onbekende soorten. Bij de vijver zag ik gelijk grote libelles (paardenbijters) rondvliegen. Op de planten ook heel veel insecten, fantastisch ! Het onderhoud komt helemaal voor rekening van Gert en Adrie, de eigenaren zelf en echt perfect onderhouden. Een plek waar ik helemaal tot rust kwam en vanuit de verschillende zitjes over de tuin wegdromend een moment van geluk beleefde (had ik even nodig). Terecht โAnd into the garden I go to loose my mind and find my soulโ. Blij en geรฏnspireerd toog ik na een sapje en paar planten rijker (wat een toepasselijke naam Dahlia โRhubarb and Custardโ) huiswaarts. Ik wil hier zeker nog eens terugkomen en wie weet met dan een andere tuinliefhebber.
Els Schelfhorst
uit Lieren schreef op 25 juli 2025
Wij waren met de tuinclub Oxalis naar ons Joppe en werden ontvangen met koffie thee en heerlijke appeltaart en alles in romantisch servies. En wat een aardig echtpaar die de hele tuin samen opgezet hebben met ongelooflijk veel kennis van alle planten!! Wat zagen we prachtige combinaties met schitterende kleuren! Diep onder de indruk. En wat een assortiment dahliaโs en ook heel betaalbaar! Dit is een tuin voor het blad Groei en Bloei.
Een aanrader voor iedereen die van tuinen houdt!
Groeten van de tuinclub Oxalis uit Beekbergen/ Apeldoorn
Gisteren genoten van een bezoek aan deze heel mooie tuin. Tot in de puntjes verzorgd en met veel liefde en passie opgebouwd. Hier wordt met verstand van zaken getuinierd! En wat een mooie dahlia's worden er gekweekt. Daar wordt je gewoon hebberig van. Dank voor de leuke gesprekken en tot ziens.
Deze tuin stond al langer op ons verlanglijstje; vandaag zijn we er dan eindelijk geweest. De voortuin is โgewoonโ mooi, maar dan โฆals je de tuin aan de zijkant inloopt, weet je niet wat je ziet. Wat een prachtige tuin! Strakke borders met uitgekiende plantencombinaties, al dan niet op kleur met vijvers en kassen. En tot slot is (bijna) al dat moois ook nog eens te koop tegen hele schappelijke prijzen. Echt een aanrader! Wij komen in ieder geval nog eens terug โฆ
Seleke Steehouwer
uit Hendrik Ido ambacht schreef op 14 augustus 2024
Complimenten voor jullie prachtige tuin. Een knap stukje werk. De indeling met de hofjes en de rijke schakering aan planten en kleuren, het is een kunstwerk! Dank dat we er even van mochten meegenieten ๐
Arie en Seleke
Klaas Wilms
uit Emmeloord schreef op 2 augustus 2023
We hebben genoten van de tuin. Hoe je ook kijkt, overal zie je iets moois en bijzonders.
Het geheel met de prachtige doorkijkjes op verschillende plaatsen. Als je van dichtbij kijkt, zie je opeens bijzondere planten.
Koffiedrinken onder de walnoot. Je kunt er uren blijven zitten.